Kitüntetett tanárok
Horváth Csaba - Miniszteri Elismerő Oklevél PDF Nyomtat Email
2018 július 01., vasárnap 09:12

Horváth Csaba 1988-ban érettségizett iskolánk jogelődjében, a Békéscsabai Rózsa Ferenc Gimnáziumban. Érettségi után a szegedi József Attila Tudományegyetem földrajz-történelem szakán szerzett tanári diplomát 1994-ben.

1994 és 1998 között a Békéscsabai Evangélikus Gimnázium tanáraként dolgozott. 2002 és 2007 között Békéscsabán a Statisztikai Hivatalnál dolgozott, amely időszakban végzett földrajzból tovább szélesítette és színesítette szakmai ismereteit. Több földrajzi jellegű kutatásban vett részt, publikált, továbbá magas szintű számítógépes felhasználói gyakorlatra tett szert.

2007-ben kezdett el újra tanítani egykori iskolájában, amely Andrássy Gyula nevét viseli 2008 óta.

A tanár úr szakmai felkészültsége, tárgyi tudása, tanóráinak szakmai színvonala igen magas szintű. Követelményszintje magas, iskolánk legszigorúbb tanárai közé tartozik, de ezt elfogadja a tanulók többsége, mert szakmai munkájával ezt alátámasztja, illetve az elvárások a tanulók számára egyértelműek.

Kiváló kommunikációs képességű, kreatív, jó szervezőképességű, jó előadói képességekkel rendelkezik. Sajátos humorral és jó empatikus képességekkel rendelkezik.

Tanári munkáján belül kimagaslik versenyeztető munkája. Mindkét tantárgyából vannak rendszeresen versenyzői. Kicsit olyan ő, mintha iskolánk utazó nagykövetet lenne: Kovács János verseny Szeghalmon, Földgömb verseny Bonyhádon, Lóczy Lajos verseny Kaposváron, Savaria verseny Szombathelyen, Less Nándor verseny Miskolcon, hogy csak a leggyakoribb helyszíneket említsük. Valahova minden évben kíséri versenyző tanítványait.

Hozzánk érkezésekor átvette a földrajz munkaközösség vezetését, most is ő a tantárgy gondozója, így ő a helyi tanterv elkészítője is. Történelemből emelt óraszámú csoportokat visz, akiket mindig kiválóan felkészít az emelt szintű érettségire. Két éve ő a történelem munkaközösség vezetője is. Részt vesz emeltszintű érettségiztetésben is mindkét tantárgyából.

Szaktanári munkája mellett a tanár úr osztályfőnöki feladatokat is ellátott. A tanár úr igazi csapatépítő ember. Jó kapcsolatban volt osztálya tanulóival épp úgy, mint azok szüleivel. A szülők kikérik véleményét a nehezebb nevelési problémáknál is, tanácsait megfogadják. Minden adódó alkalmat kihasznál, hogy diákjaival együtt lehessen.

A tanár úr a nevelőtestület egyik legkiemelkedőbb, legkarakteresebb tagjává vált. Mind a vezetők, mind a kollégák, mind a tanulók az iskola legjobb tanárai között tartják számon. A tanári szakma igazi mesterének tartjuk őt.

Mindezek elismeréseképpen javasoltuk őt a „Miniszteri Elismerő Oklevél” kitüntetésre.

 

 
Danczik Emese - Miniszteri Elismerő Oklevél PDF Nyomtat Email
2018 július 01., vasárnap 09:00

Danczik Emese a Békéscsabai Andrássy Gyula Gimnázium és Kollégium matematika-informatika szakos tanára.

Gimnáziumi tanulmányait jogelőd intézményünkben, a Rózsa Ferenc Gimnáziumban végezte. Tanulmányait felső fokon Szegeden a József Attila Tudományegyetem Természettudományi Karán folytatta, ahol 1997-ben matematikából, 2000-ben pedig informatikából szerezte meg az egyetemi végzettséget. 1998 óta dolgozik egykori iskolájában, amelyet 2008 óta hívnak jelenlegi nevén. Mindkét tantárgyából bekapcsolódott a kétszintű érettségiztetésben résztvevő tanárok továbbképzésébe. Rendszeresen részt vesz mind az emeltszintű érettségiztetésben, mind vizsgabizottsági elnökként a középszintű vizsgáztatásban. 2008-ban közoktatási vezető pedagógus szakvizsgát tett a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Gazdaság- és Társadalomtudományi Karán.

A tanárnő munkáját kezdettől kimagasló szakmai felkészültség, tárgyi tudás jellemezte. Ehhez változatos módszertani eszköztár és a hivatását szerető tanár lelkesedése párosult. Munkáját mindig mintaszerűen fegyelmezetten végezte, beleértve ebbe az adminisztrációs fegyelmet is. Ellenőrző munkáját a folyamatosság, a rendszeresség, az arányosság és a tanulók közötti különbségek – lehetőségek szerinti - folyamatos figyelembe vétele jellemezte.

A tanulókkal való pedagógiai kapcsolata példaadóan egyszerre következetes és mégis humánus.

Az iskolai munka egészéhez való viszonyulására mindig jellemző volt, hogy nem részben, hanem az egészben gondolkodott. A többletfeladatok vállalását természetesnek, a tanári munka magától értetődő részének tekintette és vállalta, akár szaktárgyi, akár más természetű feladatokról legyen is szó. A gimnázium órarendje és terembeosztása, ami a napi munkavégzés alapja, már több, mint egy évtizede az ő irányítása alatt készül. Emiatt leginkább neki köszönhető, hogy iskolánkban a tanévkezdés technikai része mindig zökkenőmentes volt.

A tanári pályát teljessé tevő, a tanár személyiségét leginkább igénylő és igénybe vevő, legfontosabb többletfeladat természetesen az osztályfőnököké. Ezt 3 osztály esetében volt alkalma kipróbálni. Ennek során bontakoztak ki tanári tevékenységének további elemei, mint pl. az iskolai életben való informáltsága, tájékozottsága, vagy a legfontosabb nevelési partnerekkel, a szülőkkel kialakított nagyon jó együttműködés.

Hogy a tanárnő jól végzi munkáját az iskolán belül mindenki elismerte. Amikor az iskolában egyéni minősítésekre került a sor, mindig a legjobbak között volt. Mind a vezetők, mind a munkaközösség-vezetők és - ami szerintem a legfontosabb – a tanulók körében is az egyik legnépszerűbb tanárunk. Ez tükröződött abban is, hogy amikor 2013-ban új intézményvezető-helyettes kinevezésére került sor, akkor ő elnyerte a nevelőtestület túlnyomó többségének bizalmát. Kinevezésre is került, azóta intézményvezető-helyettes. Ezt a nem különösebben hálás feladatot is nagy lelkesedéssel és nagyon sok energiával végzi. Vezetői feladatait is önállóan, az iskola érdekeit szem előtt tartva hajtja végre.

Mindezek alapján javasoltuk a „Miniszteri Elismerő Oklevél” kitüntetésre.

 

 
Kiváló Versenyfelkészítő - 2018 PDF Nyomtat Email
2018 június 10., vasárnap 20:09

Barát Tünde 1991-ben érettségizett a Gyomaendrődi Kner Imre Gimnáziumban. A szombathelyi Berzsenyi Dániel Tanárképző Főiskola történelem-földrajz szakát 1995-ben végezte el. Általános iskolában, kollégiumban és ipari szakközépiskolában is dolgozott. Itt történelmet, földrajzot és filozófiát is tanított. Közben a Miskolci Egyetemen 1997-ben elvégezte a történelem szakot, majd pedig 2007-ben az Eötvös Loránd Tudományegyetemen a mozgókép- és médiaismeret szakot is.

Iskolánkban 1999 óta dolgozik. Mindkét tantárgyát tanítja. Önmagával és tanítványaival szemben is igényes, megköveteli a komoly, rendszeres munkát, ugyanakkor kellő megértéssel rendelkezik diákjai iránt. Napi iskolai feladatai mellett szívesen vállal munkát a tehetséggondozásban és tantárgya népszerűsítésében. Tanítását igényesség és sokszínűség jellemzi. Rendszeresen részt vesz szakmai továbbképzéseken, változatos módszerek alkalmazásával színesíti szakmai munkáját.

Szaktanári munkája mellett a tanárnő folyamatosan lát el osztályfőnöki feladatokat is. Nem is érezné jól magát, ha nem lenne egy olyan osztálya az iskolának, amelyik nem az ő csapata. A tanárnő igazi csapatépítő ember. Iskolánkban különböző típusú osztályok osztályfőnökeként igen hatékony pedagógiai – nevelő munkát végez. Ezt is lelkiismeretesen, pontosan, szívvel-lélekkel végzi. Jó kapcsolatban van tanítványaival épp úgy, mint azok szüleivel. A szülők kikérik véleményét a nehezebb nevelési problémáknál is, tanácsait megfogadják. Minden adódó alkalmat kihasznál, hogy diákjaival együtt lehessen. Sokat kirándul velük, szívesen vállal tanulókíséretet más osztályok kirándulásainál is. Kirándulásai során is igyekszik a tantárgyai iránti érdeklődést tanítványaiban megerősíteni.

A tanárnő a médiában is dolgozott. Az ott szerzett ismeretei, tapasztalatait és kapcsolatait iskolánkban is hasznosítja. Ő patronálja a diákújság szerkesztését, segíti az iskola beiskolázási munkáját is.

Mind a vezetők, mind a kollégák, mind a tanulók az iskola legjobb tanárai között tartják számon. A tanári szakma igazi mesterének tartjuk őt.

A tanárnő szakmailag kiemelkedő munkáját mutatja, hogy tanítványai közül sokan jelentkeztek médiából érettségire. Érettségi felkészítő csoportokat rendszeresen tanít. Tanítványai mindig jól felkészültek és ezt az érettségi vizsgán is rendre bizonyítják. Az elmúlt években hat tanítványa is bejutott az OKTV döntőjébe mozgóképkultúra és médiaismeretből, akik 7., 12., 3., 15., az idén pedig (Csaba Nikolett személyében) 2., valamint (Talabér Flóra személyében) 12. helyezést értek el.

Mindezek elismeréseként vehette át a tanárnő a Nemzeti Tehetség Program keretében a „Kiváló Versenyfelkészítő” díjat.

 
Békéscsaba Kiváló Pedagógusa - 2018 PDF Nyomtat Email
2018 június 10., vasárnap 19:56

2018. május 31-én a Városházán Óváriné Jámbor Éva tanárnő, intézményvezető-helyettes átvette a "Békéscsaba Kiváló Pedagógusa" kitüntetéssel járó aranygyűrűt. Az egész intézmény nevében gratulálunk neki.

Középiskolai tanulmányait Debrecenben a KLTE gyakorló gimnáziumában végezte, 1982-ben érettségizett. Ezt követően a debreceni Kossuth Lajos Tudományegyetem Bölcsészettudományi Karán szerzett történelem-orosz szakos középiskolai tanári diplomát 1987-ben.

1987 és 1998 között a békéscsabai Gépészeti és Számítástechnikai Szakközépiskola tanára, közben pedig ugyanitt 1995-től nevelési igazgatóhelyettesként dolgozott.

1996-ban a KLTE Bölcsészettudományi Karán angol nyelvtanári diplomát szerzett. Az angol nyelvet már 1991 óta tanította akkori iskolájában.

Tanári pályafutásának második szakasza a békéscsabai Rózsa Ferenc Gimnáziumban, majd annak jogutódjában, az Andrássy Gyula Gimnáziumban zajlott.

A tanárnő gyorsan beilleszkedett nevelőtestületünkbe. Szakmailag elfogadták a kollégák. Nyitott, barátságos, jó kapcsolatteremtő képességgel rendelkező emberként pedig népszerűvé is vált a tanáraink körében. Szakmai feladatellátása során mindkét tantárgyát tanította. Mind a történelem, mind az angol munkaközösségnek aktív, többletfeladatokat is szívesen vállaló tagjává vált. Történelemből az iskolánkban működő emelt óraszámú csoport szaktanára és osztályfőnöke is volt egy személyben. Történelem tanárként külön kiemelem a tanulók hazaszeretetre nevelését, amelyet a tanárnő kiemelten fontosnak tart.

Szaktanári munkája mellett a tanárnő folyamatosan látott el osztályfőnöki feladatokat. Nem is érezné jól magát, ha nem lenne egy olyan osztálya az iskolának, amelyik nem az ő csapata. A tanárnő igazi csapatépítő ember. Osztályfőnökként igen hatékony pedagógiai – nevelő munkát végez. Ezt is lelkiismeretesen, pontosan, szívvel-lélekkel végzi. Jó kapcsolatban van tanítványaival épp úgy, mint azok szüleivel. A szülők kikérik véleményét a nehezebb nevelési problémáknál is, tanácsait megfogadják. Minden adódó alkalmat kihasznál, hogy diákjaival együtt lehessen. Nagy empátiával tudja kezelni az egyedi problémákkal küzdő tanítványai gondjait, problémáit. Sokat kirándul velük, szívesen vállal tanulókíséretet más osztályok kirándulásainál is.

Osztályfőnöki munkájával tanártársai körében is nagy tekintélyt vívott ki magának. Ezért is volt természetes, hogy amikor az osztályfőnöki munkaközösség vezetésére új kollégát kellett választani, akkor ez a választás rá esett. Ezt a munkáját is nagyon lelkiismeretesen végezte. Szívén viseli az iskolai közösségi szolgálat ügyét. Ennek a feladatnak ő volt az intézményi szakmai koordinátora.

A nevelőtestület felé irányuló bizalmát jelzi, hogy az elmúlt években – a többség bizalmából – a közalkalmazotti tanács tagjává választották.2016-ban az Andrássy intézményvezető-helyettessé nevezték ki. Miután ilyen feladatot korábban már ellátott, így ez is elősegítette azt, hogy ezt a nem túl hálás feladatot is rutinosan, diplomatikusan és mindezek miatt közmegelégedésre végzi.

Mindezek elismeréseként megkapta a „Békéscsaba Kiváló Pedagógusa” kitüntetést.

 

Az egész intézmény nevében gratulálunk neki!

 

 
A diáksportért végzett kiemelkedő tevékenység PDF Nyomtat Email
2018 június 09., szombat 20:49

Bárdos Tibor tanár úr pedagógus családban született. Szülőfalujában, Tószegen végezte el az általános iskolát, Törökszentmiklóson járt középiskolába és itt érettségizett 1974-ben.

Előbb képesítés nélküli pedagógusként dolgozott és éppen ezek a tapasztalatok érlelték meg benne azt az elhatározást, hogy testnevelő tanár szeretne lenni. 1978 és 1982 között végezte el a Juhász Gyula Tanárképző Főiskola pedagógia-testnevelés szakát Szegeden. Aktív sportmunkát végzett már a főiskolán is, elvégezte az edzői tanfolyamot, amivel edzői képesítést szerzett atlétikából és segédedzőit kézilabdából.

Iskolánkban 1982-től kezdett el pályakezdő tanárként dolgozni. Azóta más munkahelye nem is volt, középiskolai tanári pályafutásának egésze gimnáziumunkhoz kötődik.

Felsőfokú tanulmányait is folytatta közben, aminek eredményeképpen 1988-ban középiskolai testnevelő tanári végzettséget szerzett Budapesten, a Testnevelési Főiskolán.

Közben az előző munkaközösség-vezető távozása után 1985-től átvette a testnevelés munkaközösség vezetését. Ezt a munkát évtizedeken keresztül, egészen 2013-ig végezte.

Munkája során mindig egy határozott véleménnyel rendelkező tanárt és embert ismertünk meg benne. A tanári közösségbe gyorsan beilleszkedett, majd annak egyik meghatározó tagja lett. Jól felkészült szaktanár, akire mindig a jó értelemben vett maximalizmus és szakmai igényesség volt a jellemző. Mindig, minden körülmények között arra törekedett, hogy a tantervi követelmények szerinti órákat tartva fejlessze a rá bízott tanulók fizikai állóképességét és mozgáskultúráját. Tanítványait igen határozottan, de emberi megértéssel irányítja mind a mai napig. Fejlődésüket, terhelhetőségüket folyamatosan figyelemmel kíséri.

Munkáját mindig a – tanulók érdekében is – következetes szigorúság jellemezte. Nem csak tanítványaival, hanem önmagával szemben is mindig magas követelményeket állított és igyekezett ezeknek megfelelni és tanítványait is megfeleltetni. Soha nem a könnyebb utat járta és éppen ez teszi egész pályafutását különösen értékessé.

Igen sokat tett iskolánk testnevelés tanítása színvonalának emeléséért. Tanított speciális tantervű testnevelés osztályainkban is, amíg voltak ilyenek.

Résztvevője volt, majd maga szervezte az iskolai sítáborokat. Ennek érdekében egy síoktatói képzést is elvégzett.

Pályafutása során osztályfőnöki feladatot is végzett. Egy öt évfolyamos nyelvi előkészítő osztály osztályfőnökeként, építve megszerzett tapasztalataira, kiválóan végezte el ezt – az egyébként nem könnyű – feladatot is.

Bárdos tanát úr munkájának kiemelt területe volt pályafutás kezdetétől a versenyeztetői munka. Ennek értékét külön kiemeli, hogy iskolánk soha nem rendelkezett ideális feltételekkel ehhez, elsősorban a megfelelő méretű és felszereltségű tornaterem hiánya miatt. Ilyen körülmények között különösen tiszteletre méltóak azok az eredmények, amelyeket iskolánk tanulói a diákolimpiai versenyeken évtizedeken keresztül elértek. Ezeknek a sikereknek egyik fő kovácsa, szakmai és szervezési szempontból is Bárdos Tibor tanár úr volt. A versenysikerek természetesen nem csak az iskolának, hanem Békéscsaba városának is öregbítették a hírnevét szerte az országban.

A Magyar Diáksport Szövetség több alkalommal elismerő és gratuláló levelet írt az iskolának az eredményes atlétikai versenyben való szerepléséért, kiemelve a felkészítő tanárok munkáját is.

2007-ben Bárdos Tibor tanár úr Békés megye Diáksportjáért kitüntetést kapott.

Az idén május 31-én, Budapesten „Diáksportért Díjat” vehetett át a diáksportért végzett kiemelkedő tevékenységéért a Magyar Diáksport Szövetség elnökétől.

 

Az iskola nevében gratulálunk a tanár úrnak a kitüntetéséhez!

 

 
<< Első < Előző 1 2 3 4 Következő > Utolsó >>

1. oldal / 4