Kitüntetett tanárok
A Miniszter Elismerő Oklevele - 2015 PDF Nyomtat Email
2018 március 24., szombat 21:06

Rung Lászlóné

Rung Lászlóné iskolánk történelem-ének szakos tanára.

Középiskolai tanulmányait iskolánkban végezte 1968 és 1972 között. Utána 1972-76 között Szegeden a Juhász Gyula Tanárképző főiskolán tanult, ahol történelem-ének szakos diplomáját megszerezte. 1976 óta dolgozik iskolánkban, pályafutása teljes egészében nálunk zajlott. 1978-81 között végezte el történelemből az egyetemi kiegészítő szakot, így ezután mindkét tárgyát taníthatta.

Szaktanári munkájára a pontosság és lelkiismeretesség jellemző. Egykori szakfelügyelői a következőképpen jellemezték szakmai munkáját:

Folyamatosan igyekszik fejleszteni módszertani eszköztárát. Jó szakmai ismeretekkel rendelkezik, lelkiismeretes, igényes nevelő. Munkája tudatosságra és rendszerességre vall.

Értékes a készségfejlesztő, hangképző munkája. Jól kapcsolta össze az adott zenei stílusokat az adott történelmi korszak társadalmi, eszmetörténeti, művészeti arculatával. Nagyban támaszkodik a tanulók már megszerzett előzetes ismereteire. Jól látja a gimnáziumi énektanítás célját és azon fáradozik, hogy azt megvalósítsa. Választott módszerei jók, alkalmasak rá, hogy a tanulók ezek segítségével a követelményeket elsajátítsák.

Egy ének tanárnak soha nincs könnyű helyzete. Az ének óra egy kicsit mindig a diákokban levő feszültséget levezető szelep szerepét is betölti. Az órát tartó tanárnak ezt nem mindig könnyű tudomásul venni. Így volt ez Rung tanárnővel is. Egy ének óra normális mederben tartása az egyik legnehezebb pedagógiai feladat egy iskolában. A tanárnő ezt végtelen kitartással, hihetetlen energiaráfordítással végezte évtizedeken keresztül és végzi ma is. Nem mindig türelmesen, de mindig megbocsájtóan, mindig felemelkedve az időnkénti mélypontokon és hihetetlen, töretlen lelkesedéssel.

Rung tanárnő szaktanári munkája mellett időnként osztályfőnöki feladatokat is ellátott, ami két gyermeke felnevelése mellett nem mindig volt könnyű feladat. A legemlékezetesebb egyik nyolcosztályos gimnáziumi osztályunk végig vitele volt, amely sok pedagógiai, sőt: élettapasztalattal is gazdagította. Azóta szaktanári feladatokat lát el, az utóbbi években pedig „csak” énektanárként végzi munkáját.

Ennek a munkának külön területe az énekkar irányítása, amely évtizedek óta az ő kezében van. Ezekre a „hajnali órákban” zajló énekkari foglalkozásokra nem egyszerű rávenni a tanulókat, de neki ez valahogy mindig sikerült. Ami a gimnazista korosztálynál külön tiszteletre méltó, hogy rá tudta, tudja venni erre a fiúkat is. Egy-egy karácsonyi hangversenyen az énekkarban szerepel 60-70 tanuló, azaz iskolánk minden 10. tanulója! Ezek a hangversenyek külön élményt jelentenek minden résztvevő számára. Negyedszázada zajlanak, és egy kivételével mindet Rung tanárnőnek köszönhettük. Arra is mindig odafigyel, hogy a meghívók is egyediek, szépek, ízlésesek legyenek és minden tőlünk nyugdíjba vonult egykori dolgozónk megkapja. Nyugdíjasaink már hetekkel előtte nagyon várják ezt az eseményt. A tanárnő pedig mindig tudja emlékezetből kik ők, azt is ki tud eljönni, ki nem és miért nem. Egyáltalán: amit a tanárnő nem tud iskolánk elmúlt négy évtizedéről, azt szinte nem is érdemes tudni. Ha valamit nem tudunk, mindig ő az utolsó, akit megkérdezünk, mert ha ő sem tudja, akkor már nincs kihez fordulni.

Mondhatjuk azt is, hogy a tanárnő iskolánk élő emlékezete és élő lelkiismerete. Nem mindig ő a legderűlátóbb köztünk, de lelkesedése révén újra és újra legyőzi a nehezebb időszakokat, és töretlen optimizmussal és kitartással végzi tovább egész iskolai közösségünk számára nagyon fontos munkáját.

Több évtizedes munkáját a nevelőtestület 2013-ban „Rózsáért” emlékplakettel ismerte el.

 

 
Bonis Bona díj és Miniszteri Elismerő Oklevél - 2014 PDF Nyomtat Email
2018 március 24., szombat 20:57

Rókáné Rózsa Anikó

Dr. Rókáné Rózsa Anikó diplomáját a József Attila Tudományegyetemen szerezte. 1984-ben kezdte el tanári pályafutását. 2001 óta dolgozik intézményünkben, amely 2008-ig a Rózsa Ferenc Gimnázium nevet viselte. Iskolánkban is folytatta azt az innovatív tanári tevékenységet, amelyet előző munkahelyén elkezdett.

Szaktanárként még informatikát is tanított, 1999-ben ugyanis oktatás-informatikus végzettséget szerzett. Ő az, aki nem csak tanít, hanem ezzel párhuzamosan folyamatosan tanul is. 2001-ben minőségfejlesztési alapismeretekből, 2004-ben matematikából a közép- és emeltszintű vizsgáztató pedagógusképző tanfolyamot végezte el. 2004-ben szerzett közoktatás-vezetői diplomát. Az interaktív tábla használatáról 2008-ban végzett tanfolyamot. Folyamatosan lát el érettségi elnöki teendőket középszintű vizsgabizottságokban és vizsgáztat, illetve elnöki teendőket lát el az emeltszintű érettségi vizsgabizottságokban egyaránt. Mindemellett magas színvonalon tanítja a matematikát. Ha szükség van rá, osztályfőkként és fizika szakos tanárként is számíthatunk rá.

Kiemelkedően aktív a szakmai jellegű pályázati munkában. Mindig élen jár az új módszerek alkalmazásában. Iskolánkban ő az elsőszámú mozgatója az interaktív táblák alkalmazásának. Munkáját mindig a pontosság, igényesség jellemzi. Imponáló a versenyeztető munkája is.

A tanítványai az elmúlt tanévben a matematika emelt szintű érettségin 90%-ot is meghaladó eredményt értek el.

Szakmailag nagyon jól képzett, felkészült tanár. Önmagával és tanítványaival szemben is igényes, megköveteli a komoly, rendszeres munkát, ugyanakkor kellő megértéssel rendelkezik diákjai iránt. Napi iskolai feladatai mellett szívesen vállal munkát a matematikai tehetséggondozásban és a matematika népszerűsítésében.

Tanítását igényesség és sokszínűség jellemzi. Rendszeresen részt vesz szakmai továbbképzéseken, változatos módszerek alkalmazásával színesíti tanóráit.

2007. óta matematika munkaközösség vezetőként koordinálja iskolájában a matematikaoktatást. Intézményi szinten évente hagyományosan megszervezi az egész napos „Összreál” iskolai versenyt minden évfolyam reáltagozatos tanulói számára.

A 8. osztályosok számára szervezett, évente megrendezésre kerülő Horváth János Matematika tanulmányi verseny feladatsorainak összeállítását koordinálja.

A városi szinten az általános iskolák között hirdetett matematika versenyt szervezte a végzős tanulók részére.

Szaktanári munkája mellett a tanárnő folyamatosan lát el osztályfőnöki feladatokat is. Iskolánkban úgynevezett „reál” osztályokat indítunk. Kolleganő ilyen típusú osztályok osztályfőnökeként igen hatékony pedagógiai – nevelő munkát végez.

 

 
Arany Katedra Emlékplakett - 2012 PDF Nyomtat Email
2012 június 08., péntek 14:56

Arany Katedra Emlékplakett kitüntetésben részesült Pocsai Zoltán. A Magyar Kultúra Napja alkalmából az oktatásért felelős miniszter Arany Katedra Emlékplakett kitüntetésben részesítette Zsilinszky Tibort.

 

A szegedi JATE elvégzése után 1976-ban kezdte el a tanári munkát a Rózsa Ferenc Gimnáziumban (ma Andrássy Gyula Gimnázium és Kollégium). Egész pályafutás ebben az egy iskolába zajlott, amely azóta háromszor nevet és egyszer helyet változtatott, de a tanár úr kitartott mellette. Matematika- fizika szakos tanárként, majd osztályfőnökként egyaránt számíthatott rá az iskola. Mindkét tantárgyát szívesen, változatos módszerek alkalmazásával és eredményesen tanította. Színvonalas feladatok összeállítása, fakultatív órák ellátása, kísérletező kedvű fizikatanár, eszközfejlesztő munka, a számítástechnikai eszközök alkalmazása, voltak – többek között – jellemzők szaktanári munkájára.

A nevelőtestületben mindig a megfontolt, korrekt, bölcs véleményalkotás képviselője volt. Végtelen türelem jellemezte a tanulókkal való viszonyában is. Ő volt az a pedagógus, akit nagyon nehéz volt kihozni a sodrából. A legnehezebb eseteket is jó diplomáciai és pedagógiai érzékkel tudta kezelni. Hosszú időn keresztül látott el osztályfőnöki feladatokat. 1996-ban ő lett a fizika munkaközösség vezetője. Pályafutása utolsó harmadában a fizika tantárgy gondozása volt az a stratégiai feladat, amelyet felvállalt. Nem volt kis feladat ez, különös tekintettel arra, hogy a reáltantárgyak helyzete az elmúlt évtizedben kedvezőtlenre fordult a középiskolákban és ennek egyik kárvallottja éppen a fizika tantárgy volt. A tanár úr maximális erőfeszítéseket tett tantárgyai megkedveltetésére. A beiskolázási nyílt napokon a fizikával kapcsolatos, látványos kísérletek egész sorát készítette elő és mutatta be leendő diákjainknak. Biztosan többen is voltak köztük olyanok, akiket Pocsai tanár úr nyert meg az iskola számára.

36 év hosszú idő a pályán. Iskolánkban végigdolgozva ezeket az évtizedeket Pocsai Zoltán tanár úr a nevelőtestület egyik meghatározó tagjává vált, szakmai felkészültségével példaként állítható a fiatalabb tanárkollégák elé. Nyugdíjba menetelét nem tekintjük végső búcsúnak. Kevés ma a fiatal matematika-fizika szakos tanár, ezért elképzelhető, hogy a későbbiekben is szükség lesz még nálunk a tapasztalt, jól felkészült Pocsai tanár úr munkájára.

 

 
Az Arany Katedra Emlékplakett díjazottja 2012 PDF Nyomtat Email
2012 április 08., vasárnap 19:29

 

 
Az Arany Katedra Emlékplakett díjazottja 2011 PDF Nyomtat Email
2012 február 23., csütörtök 21:36

Szabó Zsófia (2011)

Matematika-fizika szakos egyetemi végzettséggel 1973-tól dolgozik pedagógusként Békéscsabán, előbb kollégiumi nevelőtanárként, majd középiskolai tanárként gimnáziumban és szakközépiskolában egyaránt tanította szaktárgyait. 1987 és 1994 között a Kemény Gábor Műszaki Szakközépiskolában a fizika tantárgy gondozója, matematika szakkörök vezetője, emellett számítástechnikával is foglalkozik és folyamatosan végzi az osztályfőnöki munkát.
1994 óta tagja a Rózsa Ferenc Gimnázium (Andrássy Gyula Gimnázium és Kollégium) nevelőtestületének. Beilleszkedése nagyon gyors volt, mert rá mindenben lehetett számítani. Szakmai munkáját önmagával szembeni nagyfokú igényességgel végezve igyekezett ezt az igényességet tanítványaiban is kialakítani tantárgyai tanítása során. Ez az igényesség jellemzi a mai napig osztályfőnöki munkáját. Tanítványait mindig értelmes, belátásra épülő fegyelemre neveli. Az ő osztályaiban természetes állapot a rend, az ő osztályaiban mindig könnyebb a többi kollegának is tanítania, mert az osztályfőnökre lehetett számítani bármely pedagógiai probléma megoldásában.
Szaktanárként a speciális matematika tagozaton, a reál és az általános tantervű osztályban egyaránt kiemelkedően eredményes. Tanítványai képességeiktől függetlenül szeretik a matematikát, továbbtanulásuk esetén jól megállják a helyüket. A Középiskolai Matematikai és Fizikai Lapok pontversenyén és az Országos Középiskolai Tanulmányi Versenyen matematikából is jól szerepelnek. A felsoroltakon kívül más versenyekre is eredményesen készít fel tanulókat.
Évek óra a Matematika Határok Nélkül verseny fáradhatatlan szervezője Békés megyében, iskolájában is központi szerepet játszik a különböző matematika versenyek szervezésében és lebonyolításában, ezen kívül rendszeresen tart a különböző évfolyamok számára szakköröket is.
A Bolyai-társulat munkájából is kivette részét, versenyfeladat-sorok összeállításában és a javításban is szerepet vállalt.
Szabó Zsófia a tanároknak ahhoz az önzetlen típusához tartozik, aki szakmai munkáját hivatásszerűen végzi. A hivatástudat olyan mértékben meghatározza pedagógusi tevékenységét, hogy tanári hozzáállása munkájához csak ennek ismeretében értelmezhető. Ő az, akitől bármit kérhetnek a diákjai, a kollégái, az intézmény vezetői, arra nem az a válasz, hogy mennyit fizetsz érte, hanem az, hogy rendben, megcsinálom. Ő úgy segít tanítványainak, hogy nem azt nézi, mibe kerül neki, hanem azt, miként tudna segíteni nekik. Szabó Zsófia számára nem a saját, egyéni karrier, siker a motiváló erő, hanem az, hogy miként tudja tanítványait a siker felé vezető útra terelni és azon elindítani.
Mindezek alapján javasoljuk a „Arany Katedra Emlékplakett” kitüntetés odaítélését.

 

 
<< Első < Előző 1 2 3 4 Következő > Utolsó >>

3. oldal / 4