Kitüntetett tanárok
A Miniszter Elismerő Oklevele - 2017 PDF Nyomtat Email
2018 március 24., szombat 21:21

Kovács Tibor Zoltán

Gyulán az Erkel Ferenc Gimnáziumban érettségizett 1987-ben. Matematika-fizika szakos egyetemi végzettségét a Szegedi József Attila Tudományegyetem Természettudományi Karán szerezte 1993-ban. Iskolánkban 1993-ben kezdett el dolgozni. Ez volt első és idáig egyetlen munkahelye.

Iskolánk nevelőtestületébe gyorsan beilleszkedett. Nagyon intelligens, kulturált, jól felkészült emberként és tanárként a tanári kar egyik meghatározó tagjává vált. Már az első hetek tapasztalatai nyomán egyik akkori munkaközösség-vezetője azt mondta róla: nagy nyereség az iskolának. Így is lett.

Kezdettől fogva mindkét tantárgyát tanította és mindegyiket egyformán magas színvonalon. Ez különösen fizikából volt tiszteletre méltó, mert ez a tantárgy távolabb áll a tanulók többségétől, mint a matematika, amely kötelező érettségi tantárgy. Önmagával és tanítványaival szemben is igényes, megköveteli a komoly, rendszeres munkát, ugyanakkor kellő megértéssel rendelkezik diákjai iránt. Napi iskolai feladatai mellett szívesen vállalt munkát a tehetséggondozásban és tantárgya népszerűsítésében. Tanítását igényesség és sokszínűség jellemzi. Rendszeresen részt vett szakmai továbbképzéseken, változatos módszerek alkalmazásával színesíti szakmai munkáját.

Szaktanári munkája mellett folyamatosan látott el osztályfőnöki feladatokat is. Azok közé a tanárok közé tartozik, aki nem is érezné jól magát tanárként, ha nem lenne egy olyan osztálya az iskolának, amelyik nem az ő csapata. Két osztályt irányított 4-4 éven keresztül. Osztályfőnökként is igen hatékony volt a pedagógiai – nevelő munkája. Ezt is lelkiismeretesen, pontosan, szívvel-lélekkel végezte. Jó kapcsolatban volt tanítványaival épp úgy, mint azok szüleivel. A szülők kikérték véleményét a nehezebb nevelési problémáknál is, tanácsait megfogadták. Minden adódó alkalmat kihasznált, hogy diákjaival együtt lehessen. Sokat kirándult velük, szívesen vállalt tanulókíséretet más osztályok kirándulásainál is. Iskolánkban mind a vezetők, mind a kollégák, mind a tanulók szerint a legjobb tanárok közé tartozott. A tanári szakma igazi mestere már hosszú ideje.

Mindezek alapján nem meglepő, hogy már viszonylag fiatalon – 34 éves korában – 2003-ban, az intézmény akkori vezetője igazgatóhelyettessé nevezte ki. Nagyon jó döntést hozott. Kovács Tibor szaktárgyi végzettsége és az akkor már rendszeresen használatba kerülő informatikai eszközök jó felhasználói szintű ismerete miatt már önmagában jó választás volt. A 2004-05-ös tanévben pedig az új, kétszintű érettségi bevezetése, annak informatikai háttérbeli vonzatai miatt is, módja volt bebizonyítani: alkalmas az igazgatóhelyettesi feladatok ellátására. Ez annyira így volt, akkoriban megállapítottuk: nélküle nem működne az iskola. Közben megszerezte a közoktatás vezetői végzettséget is.

Mindig híve volt a gyakorlatban is jól hasznosítható pedagógiai innovációnak. Ebben nem csak személyesen vett rész, hanem a kollégákat is erre biztatta. Aktív részvevője volt az intézményben zajló pályázati munkának is.

Vezetői munkáját lelkesedéssel, nagy kitartással, fáradhatatlanul, ugyanakkor a kollégák iránti tisztelettel, megértéssel és türelemmel végezte és végzi a mai napig. Igazgatóhelyettesnek lenni nem könnyű dolog. Nos – ennek ellenére – ő úgy végzi ezt a munkát, hogy máig népszerű a tanárok körében. Ennek talán az is az oka, hogy vezetőként is mind a mai napig egy tanár látásmódjával dolgozik, amit a kollégák nagyra becsülnek benne.

Egy intézményvezető számára megbízhatóbb támaszt keresni is nehéz lenne. Mindig józan, megfontolt, tanácsaira mindig lehet számítani. Kritikai észrevételei mindig olyanok, amelyekre oda kell figyelni, mert okos észrevételek, azokat érdemes figyelembe venni és felhasználni a döntéshozatalban és a végrehajtásban egyaránt.

Tanári munkáját ma is színvonalasan végzi, a tanulókkal való empatikus bánásmódja bármely kolléga számára példamutató lehet. Helyettesként is úgy beszél velük, mint egy igazi jó tanár.

A pedagógus minősítési rendszerben 2016-ban kiválóan teljesítette a pedagógus II. fokozathoz szükséges elvárásokat, így 2017. január 1-től véglegesen megkapta ezt a fokozatot.

 

 
A Miniszter Elismerő Oklevele - 2017 PDF Nyomtat Email
2018 március 24., szombat 21:17

Kovács Miklós

Iskolánk jogelődjében, a Békéscsabai Rózsa Ferenc Gimnáziumban érettségizett 1985-ben. Érettségi után a szegedi József Attila Tudományegyetem biológia-kémia szakán szerzett tanári diplomát 1991-ben.

Első munkahelye a kecskeméti Katona József Gimnázium volt. Kezdettől fogva tanította mind a két tantárgyát. Tanított hatosztályos gimnáziumban, hagyományos gimnáziumi és biológia-kémia tagozatos gimnáziumban egyaránt. A tagozatos osztályban sikerült több tanítványának is országos biológia és kémia versenyek döntőjébe jutni. Legeredményesebb diákja megnyerte a biológia OKTV-t, a következő évben egy másik pedig országos negyedik lett.

Pályafutását a Békéscsabai Evangélikus Gimnáziumban folytatta, ahol nyolc- és négyosztályos gimnáziumi osztályokban egyaránt tanított. Ezekben az években munkaközösség-vezetői feladatokat is ellátott.

Hat év nem pedagógusként végzett munka után 2005 és 2008 a Gyulai Római Katolikus Gimnáziumban folytatta tanári pályafutását.

1996-ban a JATE-n a kémia tantárgyból szakvezető tanári képzettséget szerzett. A közép- és emelt szintű érettségi vizsgáztató középiskolai pedagógusképesítést szerzett kémiából, majd biológiából is.

A tanár úr 2008 óta dolgozik iskolánkban. Szakmai felkészültsége, tárgyi tudása, tanóráinak szakmai színvonala kiemelkedő. Követelménytámasztását a tanulók elfogadják. Ez azért is figyelemre méltó, mert tantárgyai a tanulók jelentős része számára nem tartozik sem a kötelező vizsgatárgyak, sem a fontosnak tartott tantárgyak közé.

A kivétel az előbbiek alól az emelt óraszámú biológia és kémia csoportokba járó tanulók köre. Ebben iskolánk kimagasló teljesítményt nyújt, nagyon sok tanulót juttatunk be évről évre az egészségügyi felsőoktatásba, így az orvosi egyetemekre is. A tanár úr ennek a képzési formának egyik tartóoszlopa. Szakmai terepgyakorlatai a Bükkben élményszámba mennek tanítványai számára.

Tanórái ugyanakkor általában érdekesek még azon tanulók számára is, akiket egyébként a tantárgyak annyira nem vonzanak. A hangulatot, ha kell, bölcs humorral oldja. Ő olyan személyiség, akinek kisugárzása van a tanulókra.

Jellemzi még munkáját egyfajta jó szándékú őszinteség és nyíltság a problémák feltárásában és kezelésében egyaránt.

Szaktanári munkája mellett a tanár úr folyamatosan lát el osztályfőnöki feladatokat is. Nem is érezné jól magát, ha nem lenne egy olyan osztálya az iskolának, amelyik nem az ő csapata. A tanár úr igazi csapatépítő ember. Jó kapcsolatban van osztálya tanulóival épp úgy, mint azok szüleivel. A szülők kikérik véleményét a nehezebb nevelési problémáknál is, tanácsait megfogadják. Minden adódó alkalmat kihasznál, hogy diákjaival együtt lehessen. Így volt ez akkor is, amikor egy meglehetősen problémás osztályt irányított 5 éven keresztül és így van ez most is, amikor osztályának egyik fele emelt óraszámú biológiás tanulókból áll.

A tanár urat hozzánk érkezése óta mind a vezetők, mind a kollégák, mind a tanulók az iskola legjobb tanárai között tartják számon. A tanári szakma igazi mestere.

 

 
A Miniszter Elismerő Oklevele - 2016 PDF Nyomtat Email
2018 március 24., szombat 21:15

Óváriné Jámbor Éva

Középiskolai tanulmányait Debrecenben a KLTE gyakorló gimnáziumában végezte, 1982-ben érettségizett. Ezt követően a debreceni Kossuth Lajos Tudományegyetem Bölcsészettudományi Karán szerzett történelem-orosz szakos középiskolai tanári diplomát 1987-ben.

1987 és 1998 között a békéscsabai Gépészeti és Számítástechnikai Szakközépiskola tanára, közben pedig ugyanitt 1995-től nevelési igazgatóhelyettesként dolgozott.

1996-ban a KLTE Bölcsészettudományi Karán angol nyelvtanári diplomát szerzett. Az angol nyelvet már 1991 óta tanította akkori iskolájában.

Tanári pályafutásának második szakasza a békéscsabai Rózsa Ferenc Gimnáziumban, majd annak jogutódjában, az Andrássy Gyula Gimnáziumban zajlott.

A tanárnő gyorsan beilleszkedett nevelőtestületünkbe. Szakmailag elfogadták a kollégák. Nyitott, barátságos, jó kapcsolatteremtő képességgel rendelkező emberként pedig népszerűvé is vált a tanáraink körében. Szakmai feladatellátása során mindkét tantárgyát tanította. Mind a történelem, mind az angol munkaközösségnek aktív, többletfeladatokat is szívesen vállaló tagjává vált. Történelemből az iskolánkban működő emelt óraszámú csoport szaktanára és osztályfőnöke is volt egy személyben. Történelem tanárként külön kiemelem a tanulók hazaszeretetre nevelését, amelyet a tanárnő kiemelten fontosnak tart.

Szaktanári munkája mellett a tanárnő folyamatosan lát el osztályfőnöki feladatokat. Nem is érezné jól magát, ha nem lenne egy olyan osztálya az iskolának, amelyik nem az ő csapata. A tanárnő igazi csapatépítő ember. Osztályfőnökként igen hatékony pedagógiai – nevelő munkát végez. Ezt is lelkiismeretesen, pontosan, szívvel-lélekkel végzi. Jó kapcsolatban van tanítványaival épp úgy, mint azok szüleivel. A szülők kikérik véleményét a nehezebb nevelési problémáknál is, tanácsait megfogadják. Minden adódó alkalmat kihasznál, hogy diákjaival együtt lehessen. Nagy empátiával tudja kezelni az egyedi problémákkal küzdő tanítványai gondjait, problémáit. Sokat kirándul velük, szívesen vállal tanulókíséretet más osztályok kirándulásainál is.

Osztályfőnöki munkájával tanártársai körében is nagy tekintélyt vívott ki magának. Ezért is volt természetes, hogy amikor az osztályfőnöki munkaközösség vezetésére új kollégát kellet választani, akkor ez a választás rá esett. Ezt a munkáját is nagyon lelkiismeretesen végzi. Szívén viseli az iskolai közösségi szolgálat ügyét. Ennek a feladatnak ő az intézményi szakmai koordinátora.

A nevelőtestület felé irányuló bizalmát jelzi, hogy az elmúlt években – a többség bizalmából – a közalkalmazotti tanács tagjává választották.

 

 
A Miniszter Elismerő Oklevele - 2016 PDF Nyomtat Email
2018 március 24., szombat 21:11

Barát Tünde

Barát Tünde 1991-ben érettségizett a Gyomaendrődi Kner Imre Gimnáziumban. A szombathelyi Berzsenyi Dániel Tanárképző Főiskola történelem-földrajz szakát 1995-ben végezte el. Általános iskolában, kollégiumban és ipari szakközépiskolában is dolgozott. Itt történelmet, földrajzot és filozófiát is tanított. Közben a Miskolci Egyetemen 1997-ben elvégezte a történelem szakot, majd pedig 2007-ben az Eötvös Loránd Tudományegyetemen a mozgókép- és médiaismeret szakot is.

Iskolánkban 1999 óta dolgozik. Mindkét tantárgyát tanítja. Önmagával és tanítványaival szemben is igényes, megköveteli a komoly, rendszeres munkát, ugyanakkor kellő megértéssel rendelkezik diákjai iránt. Napi iskolai feladatai mellett szívesen vállal munkát a tehetséggondozásban és tantárgya népszerűsítésében. Tanítását igényesség és sokszínűség jellemzi. Rendszeresen részt vesz szakmai továbbképzéseken, változatos módszerek alkalmazásával színesíti szakmai munkáját.

A tanárnő szakmailag kiemelkedő munkáját mutatja, hogy tanítványai közül sokan jelentkeztek médiából előrehozott érettségire. Emelt szintű érettségi felkészítő csoportokat rendszeresen tanít. Tanítványai mindig jól felkészültek és ezt az érettségi vizsgán is rendre bizonyítják. Az elmúlt években két tanítványa is bejutott az OKTV döntőjébe, közülük az egyik 7., a másik 12. helyezést ért el.

Szaktanári munkája mellett a tanárnő folyamatosan lát el osztályfőnöki feladatokat is. Nem is érezné jól magát, ha nem lenne egy olyan osztálya az iskolának, amelyik nem az ő csapata. A tanárnő igazi csapatépítő ember. Iskolánkban különböző típusú osztályok osztályfőnökeként igen hatékony pedagógiai – nevelő munkát végez. Ezt is lelkiismeretesen, pontosan, szívvel-lélekkel végzi. Jó kapcsolatban van tanítványaival épp úgy, mint azok szüleivel. A szülők kikérik véleményét a nehezebb nevelési problémáknál is, tanácsait megfogadják. Minden adódó alkalmat kihasznál, hogy diákjaival együtt lehessen. Sokat kirándul velük, szívesen vállal tanulókíséretet más osztályok kirándulásainál is. Kirándulásai során is igyekszik a tantárgyai iránti érdeklődést tanítványaiban megerősíteni.

A tanárnő a médiában is dolgozott. Az ott szerzett ismeretei, tapasztalatait és kapcsolatait iskolánkban is hasznosítja. Ő patronálja a diákújság szerkesztését, segíti az iskola beiskolázási munkáját is.

Mind a vezetők, mind a kollégák, mind a tanulók az iskola legjobb tanárai között tartják számon. A tanári szakma igazi mesterének tartjuk őt.

 

 
A Miniszter Elismerő Oklevele - 2015 PDF Nyomtat Email
2018 március 24., szombat 21:08

Dr. Farkasné Csató Katalin

Dr. Farkasné Csató Katalin magyar nyelv és irodalom szakos tanár. Diplomáját a József Attila Tudományegyetemen szerezte. 1990 óta dolgozik intézményünkben.

Szakmailag nagyon jól képzett, felkészült tanár. Önmagával és tanítványaival szemben is igényes, megköveteli a komoly, rendszeres munkát, ugyanakkor kellő megértéssel rendelkezik diákjai iránt. Napi iskolai feladatai mellett szívesen vállal munkát a tehetséggondozásban és tantárgya népszerűsítésében. Tanítását igényesség és sokszínűség jellemzi. Rendszeresen részt vesz szakmai továbbképzéseken, változatos módszerek alkalmazásával színesíti szakmai munkáját.

Külön kihangsúlyozzuk, hogy a tanárnő egyszakos magyaros. Ezt már egy ideje az egyik legnehezebb pedagógiai feladatnak tartjuk. Nemcsak azért nehéz feladat ez, mert a tanulók egyre távolodnak az olvasástól (sőt: újabban az írástól is), hanem azért is, mert mennyiségi szempontból is igen nagy munkaterheléssel járó feladat ez.

Ő az, aki nem csak tanít, hanem ezzel párhuzamosan folyamatosan tanul is. 2000-ben minőségbiztosítás bevezetésének gyakorlati lépései, 2005-ben a közép- és emeltszintű vizsgáztató pedagógusképző tanfolyamot végezte el. 2005-ben szerzett közoktatás-vezetői diplomát is. Folyamatosan lát el érettségi elnöki teendőket középszintű vizsgabizottságokban és vizsgáztat, illetve elnöki teendőket lát el az emeltszintű érettségi vizsgabizottságokban egyaránt. Mindemellett magas színvonalon tanítja a magyar nyelv és irodalmat.

Kiemelkedően aktív a szakmai jellegű pályázati munkában. Mindig élen jár az új pedagógiai módszerek alkalmazásában. Iskolánkban ő volt az egyik mozgatója az interaktív táblák alkalmazásának. Munkáját mindig a pontosság, igényesség jellemzi. Imponáló a versenyeztető munkája is. Rendszeresen készíti fel tanítványait a különböző versenyekre: Szép magyar beszéd, Implom helyesírási verseny, OKTV.

Szaktanári munkája mellett a tanárnő folyamatosan lát el osztályfőnöki feladatokat. Nem is érezné jól magát, ha nem lenne egy olyan osztálya az iskolának, amelyik nem az ő csapata. A tanárnő igazi csapatépítő ember. Iskolánkban előbb a nyolcosztályos gimnáziumi majd az úgynevezett „euro” osztályokat vette pártfogása alá és részt vett ezen osztályok indításának előkészítésében. A kolleganő ilyen típusú osztályok osztályfőnökeként igen hatékony pedagógiai – nevelő munkát végez. Ezt is lelkiismeretesen, pontosan, szívvel-lélekkel végzi. Jó kapcsolatban van tanítványaival épp úgy, mint azok szüleivel. A szülők kikérik véleményét a nehezebb nevelési problémáknál is, tanácsait megfogadják. Minden adódó alkalmat kihasznál, hogy diákjaival együtt lehessen. Sokat kirándul velük, szívesen vállal tanulókíséretet más osztályok kirándulásainál is.

2015. január elseje óta a tanárnő mesterpedagógus. A magyar nyelv és irodalom szaktanácsadójaként heti egy napot más iskolákban dolgozva segíti a megyében tanító kollégákat. A Békés Megyei Pedagógiai Oktatási Központ égisze alatt a hálózati tanulási program keretében rendszeresen tart bemutató órákat, konzultációkat. Ettől függetlenül továbbra is számíthatunk rá osztályfőnökként is.

 

 
<< Első < Előző 1 2 3 4 Következő > Utolsó >>

2. oldal / 4