London után a francia főváros felé vettük az irányt. Első napunkat Párizs művész negyedében, a Montmartre-on töltöttük. Itt gyönyörködhettünk a Sacre-Coeur kupoláinak szépségében, és távolról ugyan, de vethettünk egy pillantást az Eiffel-toronyra is. A szűk kis utcákon a szuvenír boltok, kávézók és a szabadban alkotó művészek biztosították a remek hangulatot. Volt, aki a modell szerepét is vállalta, és néhány euróért percek alatt megkapta az önarcképét. A délutáni órákban foglaltuk el a szállásunkat a Boulogne-i erdőben.
Másnap az Impresszionisták Múzeumával indítottunk. Utána megnéztük a Notre Dame Székesegyházat, a Pompidou központot, a Városházát, a Cité-t és a Latin negyedet. Napunkat egy hajóúttal zártuk a Szajnán. Ez csodásan hangzik, és az is volt, de azért azt tegyük hozzá, hogy az időjárás egy kissé megviccelte az egész csoportot. Mivel előző nap több mint 30 fokos kánikulában izzadtunk, ezen a napon szinte senkinél nem volt se esernyő, se pulóver. Zárt cipőről pedig még álmodni sem mertünk… Az eső pedig esett ... esett ... esett és esett. A szél meg fújt. Nagyon. Kicsit átázva ugyan, de rengeteg élménnyel gazdagodva értünk vissza a szállásra.

Harmadik párizsi napunkon a világhírű Louvre múzeumba látogattunk el. Itt rengeteg híres festményt, domborművet láttunk, és aki kitartóan és agresszíven dúródott a tömegen keresztül, az vethetett egy pillantást a Mona Lisa-ra is.
Délután Versailles-ba kirándultunk, ahol megtekintettük XIV. Lajos fényűző kastélyát. Itt is rengeteg turista volt, de végül sikerült az összes látogatható termet bejárnunk, így rövid időre visszarepülhettünk a múltba. Ez az este már a pakolás jegyében telt.

Utolsó napunkon az Eiffel-toronyba mentünk fel. A kilátás lélegzetelállító volt és még az időjárás is nekünk kedvezett. Ugyan fújt a szél, de ki gondol erre, mikor az Eiffel-toronyból gyönyörködik Párizsban.
Nehezen bár, de a kora délutáni órákban végül elbúcsúztunk Párizs utcáitól, és elindultunk Euro-Disneyland felé. Itt mindenki kedvére hullámvasutazhatott, pöröghetett, vásárolhatott és találkozhatott kedvenc mesefigurájával is. Este megnéztük a felvonulást, láttuk a herceget, Hófehérkét, a Szépséget és a Szörnyeteget, a sárkányt és mindenkit, aki valaha mesekönyvben szerepelt. Utunk méltó zárása volt a Disneylandben immár hagyományosnak számító csodás esti tűzijáték.

Éjjel indultunk vissza Magyarországra. Az út hosszú volt, de mindenki örömmel nézegette újonnan szerzett tárgyait, a családnak vett ajándékait, az úton készült fényképeket. Idegenvezetőink teszttel is készültek, mellyel azt bizonyíthattuk, mire emlékszünk a látottakból. Volt olyan közöttünk, aki majdnem minden kérdésre helyesen válaszolt, de volt olyan is, aki az út fáradalmai miatt álomország felé vette az irányt… Budapesten elbúcsúztunk fővárosi útitársainktól, idegenvezetőnktől és egy kis ajándékkal köszöntük meg Vidáné Deák Anikó tanárnőnek, hogy megszervezte ezt az utat, hiszen felejthetetlen élményekben volt részünk.

A következő utazás jövő nyáron vár ránk, amikor Róma és a csodálatos toszkán tájak felé vesszük az útirányt, hogy felfedezzük az ókor és az itáliai reneszánsz csodálatos épületeit, hogy megmásszuk a Vezúvot és egy pillanatig döbbent csendben álljunk meg Pompei romjainál. Utazz Te is velünk és élj át velünk egy felejthetetlen utazást 2012 nyarán!!!